سنگ دکوراتیو مورد استفاده در طراحی

اگر به فکر استفاده از سنگهای دکوراتیو و بتنی برای زیباتر کردن منزل، باغ و یا پاسیو هستید حتما این متن را بخوانید. ممکن است تصور اینکه تمامی این قطعات کوچک سنگ چگونه در کنارهم قرار میگیرند ودر نهایت چه ظاهری را میسازند کمی مشکل باشد. استفاده از سنگهای دکوراتیو و بتن اکسپوز در سالهای اخیر بسیار گسترده شده است چرا که تایل های بتنی نما نه تنها ظاهری چشمگیر برای منازل ایجاد میکنند، بلکه قیمت و کیفیت مناسبی نیز دارند. قبل از اجرای طرحتان حتما نگاهی به مراحل زیر بیندازید:

  1. اولین سوالی که از خودتان باید بپرسید این است که چه برنامه ای برای اجرای طرح سنگ دکوراتو و یا بتن اکسپوز دارید. آیا میخواهید از آن در فضای بیرونی، داخلی ، اتاق خواب، شومینه و دیگر جاها استفاده کنید؟ انواع مختلف سنگ ها برای کابردهای مختلف در مکانهای مختلف ساخته شده اند.
  2. هزینه و موجودی سنگ تزئینی مورد نظر شما به چه صورت است؟ قیمت سنگهای مختلف متفاوت است پس حتما در این موردتحقیق کنید تاسنگی متناسب با بودجه خودتان انتخاب کنید.
  3. سنگ تزئینی قرار است درمعرض چه چیزهایی قرار بگیرد؟ چه نوع آب و هوایی در منطقه شما حاکم است؟ اینکه شما در شهری گرم وخشک زنگی میکنید یا شهری سردو مرطوب تاثیر مهمی در انتخاب نوع سنگ دارد. با اینکه استفاده از بتن اکسپوز و یا سنگ های دکوراتیو بتنی در هر آب و هوایی جزو مقاوم ترین محصولات نما است.
  4. مقاومت سنگ در چه حد است؟ اگر قرار است از این سنگ دکوراتیو و یا بتن اکسپوز در محلی استفاده شود که دائما از روی آن عبور و مرور خودرو در جریان است باید مواظب باشید تا سنگ دکوراتیو مناسب را انتخب کنید.
  5. با  استفاده از رنگی جذاب میتوان زیبایی فضا را چندین برابر کرد. پس مواظب باشید تا رنگ انتخابی شما برای سنگ تزئینی که مد نظر دارید موجود باشد.میتوانید از رنگی استفاده کنید تا با سایر وسایل و طراحی خانه شما هماهنگی داشته باشد.